Viatge 4t d'ESO a València

Margalida Fontcuberta Rigo, 4t ESO C

Més fotos

Aquesta setmana passada quaranta alumnes de 4t d'ESO vàrem anar de Viatge d'Estudis a València. Vàrem fer dos dies de senderisme, dos d'explorar la ciutat i el darrer d'anar a veure l'albufera. Seguidament hi ha un petit diari del que vàrem fer aquesta setmana convivint tots junts:

Vàrem partir dimecres 5 després de les classes. Aquest dia vàrem anar a l'hostal on passaríem la setmana. Tenia una gran sala amb sofàs, però les habitacions eren petites i hi feia molta calor. El vespre tots estàvem desvetllats i amb prou feines dormirem un parell d'hores.

L'endemà vàrem anar a caminar per la «Via Verde», on el pla era baixar del tren a dues parades dels Bungalows on dormiríem i anar-hi caminat. La nostra sort va ser que vàrem caminar dues hores en sentit contrari i, quan ens en vam adonar, vam haver de fer tot els camí cap enrere. Quan vam arribar als Bungalows, ens vam dividir en grups de 5 o 6 persones i ens hi vam instal·lar. Els Bungalows eren petits, però acollidors. En principi l'aigua de la dutxa al cap d'un temps d'estar encesa havia de sortir calenta, però va arribar un moment que ja no hi sortia. La millor manera de solucionar-ho: encalentint una ollada d'aigua. El vespre vàrem fer un concurs de cuina, on tots els grups dels Bungalows vàrem preparar un plat per sopar, econòmic i sa. Tots vam fer un gran esforç per presentar un plat espectacular, bo i bonic. Després de sopar vàrem fer un karaoke improvisat, que va acabar amb una batalla de rap.

El següent dia vàrem anar a caminar un altre cop, després d'haver passat una nit  congelats als Bungalows. Vam anar fins al Salt de la Núvia, una gran cascada que hi havia a Navajas, el poble on havíem dormit. Aquesta cascada rep el nom d'una antiga tradició en la qual la núvia botava d'un costat a l'altre del riu per demostrar que el matrimoni podia ser estable i durador. Això es va deixar de fer després que una núvia morís en l'acte. Al migdia vam dinar tots junts a una gran taulada al centre del poble. L'horabaixa alguns varen descansar i els altres ens vàrem passejar per València.

Dissabte vàrem fer una petita gimcana on, es grups de més de quatre persones, ens havíem de fer-nos un “selfie” a cada un dels llocs que ens havien assenyalat, com l'ajuntament, l'estació de tren, el mercat central. Aquest matí va esser entretengut i divertit, i vàrem descobrir per què es diu què s'està a la lluna de València (va ser perquè a la Torre Serrano, una porta de la València emmurallada, qui no entrava a la ciutat abans que tancassin, quedava a dormir fora de la ciutat baix la llum de la lluna, la “lluna de València”) , entre d'altres coses. L'horabaixa el vam tenir lliure. Alguns vam aprofitar per anar a veure la Ciutat de les Arts i les Ciències, on vam quedar astorats quan vam comparar el que veiem amb els nostres coneixements. Una de les coses que ens va fascinar més va ser una reproducció d'una cadena d'ADN gegantina.

El matí següent ja estàvem tots cansats; així i tot ens va tocar anar a caminar vora el parc per on abans hi passava el riu Túria, fent-nos un “selfie” amb cada pont. Va ser un poc avorrit i repetitiu, ja que hi faltava algú que ens explicàs la història dels ponts o alguna activitat conjunta per fer. Després de dinar vam anar a veure com cultivaven la xufa per fer l'orxata, la vam tastar (uns la van torbar boníssima, altres no ens va agradar gens) i vam fer-ne nosaltres.

El darrer dia vàrem anar al Parc Natural de l'Albufera de València. Vam fer un passeig en barca, on vam veure la fauna i flora de l'albufera, vam descobrir que tan sols té un metre de profunditat, vam contemplar el paisatge del bosc i de la ciutat, així com els llocs de pesca,... També vam fer una volta amb bicicleta per anar a veure la platja i el bosc, amb les seves zones impermeables. Ens van explicar que aquest paisatge meravellós que acabàvem de veure havia estat a punt de ser destruït per construir-hi segons habitatges, hotels i un parc nàutic, però les manifestacions dels veïns ho van aconseguir aturar. Quan vam haver acabat la ruta, vam dinar d'una gran paella valenciana i llavors vam anar a jugar una estona a la platja. Finalment vàrem anar a cercar les maletes per tornar a Mallorca i posar punt i final a aquest viatge tan especial.