Sessió via Skype: El Pol Nord

Magdalena Font, Dept. Estrangeres


Fa uns mesos alguns alumnes de 2n van poder participar en una activitat innovadora. Aquesta activitat consistia en una classe en anglès via Skype. La explicació la donava la científica britànica Dra. Jennifer King que fa feina al Norwegian Polar Institute a Noruega.
Tot això sorgí d’una iniciativa de Digital Explorer, una organització que s’encarrega de preparar classes virtuals de diferents temàtiques. Aquesta sèrie en particular es deia “Arctic Live” i tenia per objectiu apropar el treball dels científics al Pol Nord a les aules de primària i secundària d‘arreu del món.
Els alumnes s’havien preparat sobre els problemes ambientals que tenen lloc al Pol Nord, així com també el territori que ocupa el Pol Nord, i quins països hi tenen part. Un detall que ens va cridar l’atenció va ser que hi ha països que tenen interessos econòmics en la descongelació del Pol Nord ja que pot significar el naixement d’una nova ruta comercial entre Àsia i Europa més ràpida que l’actual.
Els alumnes també havien preparat una llista de preguntes per a la científica on vam demanar preguntes de tipologia molt diversa, per exemple sobre fauna, medi ambient, expedicions científiques... Ens interessava sabre, per exemple, si les causes naturals de la descongelació eren les causes més significatives, i la científica ens va confirmar que no. Que les accions contaminants són molt més significatives que les causes naturals.
Tanmateix, tot i que l’idea era molt interessant, finalment l’experiència no va ser tan positiva. La classe va ser massa tècnica i parlava sobre temes de caire científic molt específics. Els alumnes i professors vam concloure que la científica no es va adaptar a l’audiència que era majoritàriament d’alumnes de 13-14 anys.

Comentaris